Для викладачів

 


The BUP Small Grants Programme

It is our pleasure to announce the Small Research Grant 2016 within the Baltic University Programme. The grant is intended to support and promote sustainability research and innovation among students and young scholars from BUP member universities.

The Small Grants Programme intends to strengthen BUP profile as a platform for promoting innovative ideas in environmental research, with a special focus on creative implementations of sustainable development. The grant winners will be invited to present their projects at a BUP conference, as an opportunity to disseminate their ideas and create intra-network cooperation.

Eligibility

The Small Grants Programme is open to undergraduate, master and PhD students from all BUP member universities;

The applications can be made for the funding of new research projects (in whole or in part), or as a financial contribution to ongoing ones;

Applicants representing any discipline are welcome to apply;

The proposed research project needs to be directly connected to the field of sustainable development.

The Grants

A limited number of grants will be awarded to a maximum value of €3000 each. The proposed projects will be assessed by a Baltic University Scientific Committee according to the following criteria.

Originality: The degree to which a proposed project is pointing to new, original ideas in sustainability; grasping and developing the concept of sustainable development in unique and unexpected directions;

Budget feasibility and viability of the project plan;

Although interdisciplinarity is not a strict requirement, projects deemed to have a potential of crossing traditional disciplinary boundaries, especially the division line between social and natural science and technology will attract special attention in the evaluation;

Co-operation with other partners in the Baltic Sea region will be regarded as an advantage.

Application Procedure

The call for applications opens on now. The final deadline for applications is 4 July 2016.

The project coordinator making the application is to fill out the Application Form (available on the  BUP website or from the BUP Secretariat). The signed application form including all attachments is to be scanned and sent electronically to Lyudmyla Babak (lyudmyla.babak@csduppsala.uu.se) at the BUP Secretariat no later than 4 July 2016. The signed original of the application form is to be sent by post, marked:

Baltic University Programme Secretariat – Small Grants

Villavägen 16

SE-752 36 Uppsala

SWEDEN


The annual international scientific conference devoted to the 50th Anniversary of the Faculty of Engineering Economics and Management in Riga

Here bellow is the information for you and your students to visit Riga and participate at conference with publication in a scientific journal. Participation is free of charge.

The Faculty of Engineering Economics and Management of Riga Technical University within RTU 57thInternational Scientific Conference is arranging the annual international scientific conference devoted to the 50th Anniversary of the Faculty of Engineering Economics and Management in Riga on 29-30 September 2016. Academic staffs of universities, doctoral students, researchers, as well as entrepreneurs are welcomed to participate in the conference. The working language of the conference is English and Latvian.

Information about the conference is available online: http://ievf.rtu.lv/en/content/view/2731/1642/lang,lv/

Important dates and conference pre-schedule:

Submission of the abstracts and registration: September 3, 2016,

Acceptance of abstracts and conference programme: September 20, 2016,

Submission of full papers  after presentation of the research results in conference but not later than  October 16, 2016,

Plenary session: September 29, 2016, 14.00, at RTU (place TBC on later stage), Riga,

Parallel sessions according to the programme: September 30, 2016, 9.00-18.00.


За інформацією Посольства Китайської Народної Республіки в Україні, Міністерство комерції КНР запрошує представників України взяти участь у навчальних програмах для отримання ступенів магістра (Master) та докторанта (PhD).

Пакети документів у паперовому вигляді подати до департаменту координації міжнародних програм Мінекономрозвитку не пізніше 31.05.2016

Детальна інформація на сайті: http://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=71a0ad2a-bffd-4d44-b...


Американська Рада з міжнародної освіти пропонує прийняти участь у програмі, розраховану на науковців з України, Молдови, Білорусі, Грузії та Росії. Дедлайн – 30 квітня 2016 р. Форму заяви та умови участі знайдете у вкладці ''Documents"

на сайті:http://www.americancouncils.org/programs/carnegie-research-fellowship-pr...


Відділ культури та співробітництва Посольства Франції в Україні
КОРОТКОСТРОКОВІ НАУКОВІ СТИПЕНДІЇ


Мета:
Короткострокові наукові стипендії мають подвійну мету: по-перше, допомогти в мобільності молодим вченим та аспірантам, наукова діяльність яких вимагає проведення досліджень та/чи отримання додаткової фахової освіти у Франції на період від одного до двох місяців, а по-друге, є інструментом підтримки та динамізації співробітництва між французькими та українськими науковими закладами.
Інформація щодо стипендії:
Стипендія на навчання 3-го рівня відповідає сумі 1.060 євро щомісячно керується асоціацією EGIDE (www.egide.asso.fr). Цей тип стипендії включає до себе покриття соціального страхування, відшкодування витрат на переїзд Париж – місце призначення –Париж, купівля книг на суму не більшу ніж 120 євро. Стипендіат самостійно оплачує подорож між двома країнами.
Умови надання стипендії:
- мати українське громадянство
- навчатися в аспірантурі чи докторантурі (в тому числі пошукувачі)
- мати науковий проект у рамках існуючого чи тільки-но створеного співробітництва між освітнім та /чи науковим закладами Франції та України
- не мати іншої стипендії для навчання у Франції та не бути переможцем даного конкурсу впродовж останніх 2 років
Критерії відбору:
Документи розглядаються Виборчою комісією, яка братиме до уваги наступні критерії:
- високий освітній рівень кандидата та якість наукового проекту
- доцільність стажування у Франції по відношенню до даного наукового проекту
- внесок даного стажування в розвиток французько-українського співробітництва
Підготовка документів на участь:
Пакет документів кандидата містить:
- резюме
- науковий проект (1 - 2 сторінки)
- лист підтримки від свого навчального закладу (українського)
- лист запрошення від французького навчального закладу
Документи мають бути подані французькою чи англійською мовами та надіслані по електронній пошті.
Календар проведення конкурсів:
Щороку проводиться два конкурси:
«Весняний конкурс»:
Повний пакет документів необхідно надіслати до 15 лютого для здійснення стажування у період з 15 березня по 31 серпня поточного року.
«Осінній конкурс»:
Повний пакет документів необхідно надіслати до 15 липня для здійснення стажування у період з 1 жовтня по 31 грудня поточного року.
Обов`язки учасника:
У відповідь на запропоновану допомогу Посольство Франції вимагатиме у стипендіатів підготувати письмовий звіт про проведені наукові дослідження, а також пропозиції щодо можливого розвитку співробітництва, в рамках якого відбулося стажування.
Лауреати заохочуються також до вступу в Українську асоціацію випускників французьких освітніх програм (AUDESF - www.audesf.org.ua)

Контакти:
Оксана Ландо
Координатор стипендій
Центр наукового та університетського співробітництва
тел.: + 380 44 239 33 79 / 31 36 / 482 23 71
факс: + 380 44 590 36 40 / 239 31 36
електронна пошта: cfucus@gmail.com